torsdag 26. juni 2014

Styrke 55 & Cardio Challenge hos SiO Athletica Centrum

Nå som det er sommer og skolefri, har vi her i SiT i samarbeid med de andre studentsamskipnadenene en ordning med sommertreningskort. Dette betyr at du som medlem her hos oss kan trene ubegrenset og gratis hos de andre studentsamskipnadene i Norge i to hele måneder nå i sommer. Jeg testet tidligere denne uken ut det ene senteret til studentsamskipnaden i Oslo, nemlig SiO Athletica Centrum. Og som jeg skrev i forrige innlegg planla jeg å prøve ut noe av gruppetimetilbudet de har i løpet av denne uken.


I går, onsdag, dro jeg og min flotte kollega og gode venninne her i SiT, Karoline, for å delta på de to gruppetimene Styrke 55 og Cardio Challenge. Grunnen til at valget falt på disse to timene var at vår tidligere kollega, dyktige og fine Katrine, nå jobber som instruktør hos SiO Athletica Centrum. Katrine og jeg deltok på samme aerobicinstruktørkurs her i SiT våren 2011, og jeg visste derfor at Karoline og jeg var i trygge hender. 



Katrine tok oss først gjennom Styrke 55, som hadde ganske lik oppbygning som en pumptime her i SiT. Det var litt uvant som instruktør å stå bak i salen og kun konsentrere meg om akkurat det jeg holdt på meg gjennom timen, uten å instruere og følge med på alle de andre deltagerene. Det var både tungt og utfordrende, og i tillegg fint å fokusere på egen teknikk og utførelse. Etter det som ble en kjempebra styrkeøkt, var det klart for ny time, og Katrine, med sitt store smil og fantastiske energinivå, ledet oss gjennom Cardio Challenge. Det var lenge siden både Karoline og jeg har deltatt på denne typen time, som lignet veldig på en klassist pulstime her i SiT, og det var kjempeartig og veldig slitsomt. 



























Når man har det så artig på trening, er det synd da timene plutselig er over, men samtidig veldig deilig da Katrine virkelig får deg til å gi alt. Det er lenge siden jeg har vært så god og sliten i hele kroppen, og synes det var en kjempebra treningsopplevelse å delta på dobbelttimen til Katrine! 

Ikke nøl med å benytte deg av det å kunne trene hos de andre studentsamskipnadene nå i sommer. Det er både morsomt og utfordrende å teste ut nye sentre og nye gruppetimer :)

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar