søndag 11. mai 2014

Flyt med Lene!

Torsdag denne uken fikk jeg endelig tid til å teste ut det nye timekonseptet vårt Flyt! Jeg fikk lov til å dele opp veiledningsvakten min på Portalen i to, slik at jeg rakk å dra på flinke og flotte Lenes time kl 18.30. Timen var stappfull av medlemmer som gledet seg til en nedstressende og avspennende kropp-og-sjel-time, og hadde fortsatt lang venteliste da den startet. Med på timen var også mine fine kollegaer Silje Y, Kamilla og Carina.




Lene startet timen stående hvor vi jobbet med å finne riktig tyngdepunkt ved å gynge frem og tilbake på fotbladene, finne en behagelig knekk i kneleddet ved å gjøre noen rolige knebøy, og god og avslappende holdning i overkroppen ved å rulle på skuldrene. En herlig måte å starte en slik time på ved å få lov til å koble kroppen på, og fokusere på pusten hele veien.

Videre gjennom timen jobbet vi med yoga-posisjonene solhilsen og kriger I og II, i ulikt tempo og i ulike sekvenser. Med akkurat passe lange arbeidsperioder, og myke, smidige overganger mellom de ulike posisjonene, jobbet vi oss videre ned på matten og over i ulike dynamiske varianter av planke og sideplanke. 


Lene geleidet oss elegant gjennom de ulike øvelsene, med en rolig, men bestemt stemme, og perfekt musikkbruk hele veien. Med den fine kombinasjonen og vekslingen mellom sanger med og uten vokal, som hver og en passet helt utmerket til øvelsene vi skulle gjennom, fløy både oppvarming og de 20 minuttene med dynamiske styrkeøvelser av gårde, og plutselig fikk vi beskjed om at vi skulle gå gradvis over på uttøyingen. 

Lene
Silje i konsentrert positur

























Vi gikk over i stående tøying av fremside lår, og ble videre utfordret til å skifte grep på fotbladet, lene oss fremover og inn i "dancers pose". Dette ble min favorittdel av timen. Mestringsfølelsen jeg opplevde av å klare å holde både balansen og konsentrasjonen mens jeg gjorde et iherdig forsøk på å opprettholde posisjonen så lenge som vi skulle, var stor. 

Kamilla
Carina
























Timen ble avsluttet nede på matten, først med sittende tøyeøvelser, før vi gikk over på avspenningsdelen. Her ledet Lene oss sakte gjennom en fin avspenningsøvelse hvor man etter tur og orden spenner en og en muskelgruppe, for så å kjenne at kroppen faktisk slapper helt av. Og helt på slutten fikk vi noen minutter for oss selv, hvor vi fikk ligge helt i fred og koble ut til rolig og behagelig musikk!




























Jeg synes timen til Lene var helt fantastisk, og midt i blinken nå i eksamenstiden. Jeg merket at jeg gikk ut derifra litt mindre stresset, og mye mer avslappet enn da jeg kom inn. Tankene ble klarere, jeg ble lettere til sinns, og skuldrene må ha blitt i hvertfall en centimeter lavere! Anbefaler alle som er litt småstressede nå i eksamenstiden å ta turen på en av flyt-timene våre, det var en utrolig behagelig opplevelse :)

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar