søndag 2. mars 2014

Vel gjennomført MaratonSpin

I går arrangerte vi Maratonspin her i SiT Idrett, en 2,5 timers lang spinningtime på Portalen. Av og til lager vi unike timer, slik som denne, med en timetype eller et konsept som vi ikke har på timeplanen til vanlig. Det er artig at det skjer noe anerledes innimellom. Da bookingen åpnet torsdag kveld, ble timen full på fire minutter(!!), og ventelisten ble fyllt opp allerede samme kveld. Med så mange ivrige og spreke studenter som hadde lyst til å være med på maratonet, lovet det veldig bra i forkant av lørdagen.


Asbjørn, Karoline og jeg ledet en fantastisk sprek og energisk gjeng gjennom 150 minutter fordelt på tre ulike arbeidsperioder med mye variert musikk. Karoline med sitt sprudlende humør og store smil, sparket det hele i gang og tok oss med gjennom første del av maratonet. På spillelisten til Karoline var det mye variert, spennende og herlig musikk, og det var en fryd å følge programmet hennes. 


Etter at Karoline var ferdig med sin del, var det min tur til å få motivere og lede Trondheims sprekeste gjeng gjennom nye 45 minutter. Det var duket for et reise tilbake til Absolute music 17 og Hits for kids 1, og jeg storkoste meg mens vi syklet gjennom både Bailando, Wannabe og Captain Jack! Etter at jeg var ferdig med mine tre kvarter, tok Asbjørn over og avsluttet maratonet med en hard og skikkelig tung del. En herlig miks av litt "sintere" sanger enn det vi hadde tråkket oss gjennom så langt, var med på å pushe deltagerene og oss instruktørene til siste sekund! Det ble en herlig og knallhard økt.




Jeg storkoste meg utrolig mye under gårsdagens MaratonSpin, selv om det ikke kan skyves under en stol at 2,5 time på sykkelen er veldig lenge. Likevel gikk tiden overraskende fort, og vips så var det hele unnagjort! Jeg tror det var en storfornøyd gjeng som applauderte for seg selv og hverandre etter at siste sang var ferdig :)




"Det var et utrolig bra spinnmaraton med tre herlige og sprudlende instruktører!! Timene deres var beintøffe, men dere pushet oss galant gjennom arbeidsperiodene med kul musikk og masse treningsglede og energi! Dette skal jeg absolutt bli med på igjen! You rock!!:)" - Stine, deltager

"Supert opplegg fra 3 flinke og engasjerte instruktører! Morsomt arrangement som i hvertfall fikk meg til å ta meg helt ut! Gleder meg til neste gang:)" - Anne Lovise, deltager

"Fantastisk opplegg! Jeg syntes det var gøy å få være med på MaratonSpin. En god anledning til å jobbe med utholdenhetstrening med en flott gjeng. Dette burde absolutt arrangeres oftere med tanke på hvor stor interessen var fra deltakerne. Ros til instruktørene som stilte opp og motiverte oss gjennom hele timen!" - Klara, deltager

Under kommer spillelisten fra gårsdagens maraton, som lovet:

Del I:
Ooh la la - Goldfrapp
Mantenido - Daniel Portman
Ah yeah - Will Sparks
Clappin - Nik & Jay
Raving - Brooklyn Bounce
Epic - Sandro Silva
One more night - Maroon 5
The signal - BertycoX
Sleeping with a friend - Neon Trees

Del II:
Dr. Jones - Aqua
No more - A1
Believe - Cher
Superhero - Daze
Cotton eye joe - Rednex
Pokemon theme
Wannabe - Spice girls
Bye bye bye - N sync
Bailando - Paradisio
Happy - Infinity
Captain Jack - Captain Jack
Baywatch theme

Del III:
I´m shipping up to Boston - Dropkick Murphys
Breathe - The Prodigy
Devils dance floor - Flogging Molly
Dirty Harry - Gorillaz
Voodo people - The Prodigy
Jailhouse Rock - Elvis
Firestarter - The Prodigy
Clint Eastwood - Gorillaz
A little party never killed nobody - Fergie 
Rett opp og ned - Lars Vaular
Bonfire - Knife Party
Vem Vet - Lisa Ekdahl

"Jeg synes det var veldig gøy. Jeg var litt bekymra for lengden og at det kunne bli tungt å ha siste time som instruktør, men det var såpass bra energi i salen hele veien at jeg ikke hadde noe problem i det hele tatt! Var genrellt kjempegira!" - Asbjørn, instruktør


Lignende innsats og treningsglede som deltagerene viste i går, er det ikke hver dag man opplever - og jeg bøyer meg i hatten for Trondheims desidert sprekeste spinninggjeng! ;) Tusen takk for at dere meldte dere på, møtte opp og gjennomførte med stil! Det er opplevelser som dette som gjør at jeg virkelig elsker å være spinninginstruktør! 


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar