torsdag 6. februar 2014

The Nike Blast 2014

The Nike Blast er et mekka for treningsinteresserte og treningsglade mennesker. En helg fullspekket med trening, morro, inspirasjon, energiske deltagere og utrolig dyktige instruktører. Eventen gikk av stabelen sist helg i Globen i Stockholm, og Christel, Marit Anne og jeg tok turen over landegrensen. 


Spreke og flotte jenter klare for convention..

Og vi gleder oss veldig!






Som Marit Anne skrev i fjorårets innlegg, så er det virkelig både julaften, bursdag og 17.mai på en gang! Jeg vil legge til at det også er sommerferie, pinsehelg og påske oppå alt det andre - ja, du skjønner kanskje hvor utrolig morsomt og inspirerende vi synes en helg som dette er?




NTC Train to Run - inspirerende og lærerikt
Årets sko - superfreshe og kjempekule!

Flotte Marit Anne i sin nye tights!
Vi meldte oss på allerede i november, og har gledet oss til denne helgen lenge. Vi var tidlig ute med påmeldingen denne gangen, og sikret oss plass på mange av de timene vi syntes virket mest interessante og artige. På programmet for helgen hadde jeg en miks av alt mulig med både foredrag og en rekke ulike klasser. Og min favoritt denne helgen ble nok klassen Free med Johanna Andersson - "You will improve your health, strength and flexibility! Free your mind and the rest will follow"



Mye av tiden ble for min del dessverre tilbrakt på sidelinjen grunnet en lungeinfeksjon, men det er utrolig hvor mye man får med seg bare av å se på klassene - og kule sanger, artige og effektive øvelser og tips til oppvarming og uttøying ble flittig notert - i tillegg til at jeg kunne bruke tid på å ta bilder av de to andre superspreke jentene som svettet og jobbet seg gjennom time etter time!




Heldigvis fikk jeg deltatt på noen klasser, og var med på flere timer som hadde yoga/stretching/balanse/koordinasjon og smidighet på programmet. Blant annet deltok Marit Anne og jeg på NTC Movement and Mobility - "This class is a great combination of stretching and body flow. You will be given the drills that will help you learn how your body is suppose to move and also amazing stretches to help prevent overuse injuries"


I tillegg til klassene, fikk jeg også med meg to flotte og inspirerende foredrag. Det ene ble holdt av Tanja Djelevic og handlet om det å klare å være seg selv og godta den man er, leve livet for alt det er verdt og være glad og fornøyd. Et fint og inspirerende foredrag med mye relevant jeg kan ta med meg inn i min egen hverdag. Det andre foredraget jeg var på ble holdt av Naprapat, trener og coach Ian Hougthon, og handlet om å finne ut hvorfor man ikke får de treningsresultatene man føler at man fortjener ut i fra sin treningsinnsats - lærerikt og spennende! 


Under kommer et dikt Tanja har skrevet, som jeg syntes var fint og fikk meg til å si til meg selv at jeg egentlig er ganske bra! Jeg deler det her for at du kan bli inspirert og glad, du også. Ta det med deg når du har det litt kjipt og tungt i hverdagen :)


Jag är sjukt unik.
Speciellt när jag skrattar så jag snarkar till. Högt!!
Jag behöver inte ha "lite mindre lår"
Jag ar glad att mina kan ta mig upp for berget. Så jag kommer närmare solen. Då hamnar skuggorna bakom mig.
Jag behöver inte äta kvarg eller grönkål. Det är fan inte alltid gott. 
Lite mer Nutella gör livet poppigt!

Jag behöver inte vara glad när jag är ledsen. 
Jag gråter hellre ut min sorg, kramas och är VÄLDIGT liten en stund.
Jag behöver inte springa milen på 38 minut. 
Men om jag vill, så vet jag att jag kan.
Jag behöver inte dansa efter andras pipa. Istället vill jag hoppa och studsa i mina egne konvulsiva mönster, som om jag var full av pubertala hormoner.

For jag är vacker när jag är utmattad. 
Och jag är älskad när jag minst tror att jag
förtjänat det. Och jag lyfter andra genom att lyfta mig själv. 
Och mig själv genom att lyfta andra. 
Livet är ett Underbart Kaos.  

Inne i Globen rigger de også til en stor nike-shop med den nyeste kolleksjonen til Nike. Som ivrige treningsentusiaster og instruktører føler vi at man aldri kan få nok treningstøy, og denne gangen er jeg sikker på at vi har handlet nok for det neste året!


Der gikk neste lønning!

Storfornøyde med nye klær og sko!







Allerede på hjemveien snakket vi om hvor mye vi gleder oss til neste års Nike-convention - og da håper vi at flere av våre spreke og flotte kolleger og medlemmer her i SiT blir med oss på morroa! :D





Takk for turen jenter - it was a blast!

Klem Nina

2 kommentarer:

  1. Det så skikkelig gøy ut! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det også, Lene! Neste gang får du bli med :)

      Slett