mandag 18. november 2013

Vel gjennomført MaratonSpin

Lørdag som var arrangerte vi MaratonSpin her i SiT Idrett. Av og til lager og gjennomfører vi «unike» timer med et konsept og en timetype vi kanskje ikke har på timeplanen til vanlig. Denne lørdagen gikk altså det 2,5 timers lange spinningmaratonet av stabelen. Tre superspreke, flotte og utrolig flinke instruktører ledet en fullstappet sal gjennom økten.


I forkant av arrangementet var det over 40 stykker bare på venteliste, og alt lå til rette for at dette skulle bli en kjempehappening! Det var mange spente deltagere som stillte til «start» på spinmaratonet lørdag morgen 10.30, selv om 2,5 time på sykkelen virket skremmende lenge for enkelte. 


Maratonet startet bra, med både instruktører og deltagere fulle av energi. Dessverre hadde klimaanlegget på Portalen tatt fri denne morgenen, og den stappfulle salen måtte jobbe i badstueklima gjennom deler av timen. Men uten tegn til sure miner verken blant instruktørene eller deltagerene, tråkket de oppmøtte på med masse energi og enorm innsats.

Humøret var på topp - selv om det til tider ble spinmaraton i badstueklima!



Uten klimaanlegg måtte dørene stå på vidt gap!

Flotte Lene!
Lene åpnet maratonet med ordentlig feelgood-musikk fra filmverden, og etter en kort pause med energipåfyll i form av frukt tok Trine over med både trance og elektronika på programmet. Gleden ble ekstra stor da det plutselig kom «luft», og det ble godt å få fortsette maratonet i normale temperatur- og fuktighetsforhold. Etter nok en pause med energipåfyll tok Elisabeth over, og spilte slager på slager fra det glade 90tall! 

Knalltøffe Trine
Sprudlende Elisabeth

























"Over all forventning!!! Oppbyggingen av timen var tilnærma perfekt med tanke på at vi ikkje hadde øvd ilag på forhånd - både med tanke på arbeidsperiodane som vart kortare og kortare utover i timen (godt for motivasjonen), og det at vi er så forskjellige instruktørar. Eg var forberedt på at da skulle bli ekstremt tungt, og detta blei forsterka i starten når ventilasjonen svikta. Eit sekund tenkte eg: "…alle kjemme til å gå heim før da bli min tur å leda timen". MEN alle deltakerane va superblide og hadde tydlevis plana om å få ei knalløkt, og med ein slik gira gjeng og Lene som hadde vore superflink å funne skikkele kul filmmusikk so gjekk da kun oppover og eg blei meir og meir gira! Økta mi blei ei slags "best of Trine's spin electronica edition" so eg trenge vel ikkje nevna at eg trivdes godt der Når eg i tillegg fekk tilbakemeldingen "jeg ELSKER at du brøler til oss, da gir jeg alltid enda litt mer" fra ein sveitt og blid deltaker, so kunne eg sei meg svært fornøyd med mi økt Avslutningen til Elisabeth med 90talls-"guiltypleasures" var heilt perfekt, eg sang og gaula og gløymde at eg hadde sykla i over 2 tima Det at vi hadde frukt tilgjengele undervegs va gull verdt, trur det bidrog til at eg ikkje gjekk tom slik eg frykta, men hadde energi under heile økta! TOMMEL OPP!" - Trine


"Det var rett og slett kjempegøy med spinmaraton! Jeg har aldri (!) sittet 2,5 time på spinningsykkel før, men må si debuten i dag ga mersmak Enig i Trine i at økten var perfekt sydd sammen, og selvom jeg ble sliten underveis så synes jeg bra musikk og engasjerte deltakere tok alt fokus, og jeg glemte liksom helt hvor sliten jeg var Alle jeg snakket med etter timen sa de synes det gikk over all forventning. Det var helt klart et pluss at aircondition kom på etterhvert, men vettuka? Jeg er helt sikker på at vi hadde fått til en bra økt uansett! Jeg håper vi får til dette igjen, for det var rett og slett dødsmorro. Noen av 90talls-låtene kommer også til å dette inn på SpinIntervall-listen min de neste ukene" 
- Elisabeth


"Jeg gledet meg veldig på forhånd, og maratonet innfridde virkelig til forventningene! Jeg er superfornøyd med både egen, mine kollegers og deltakernes innsats!" - Lene 
(Mer om hvordan Lene opplevde forberedelsene og gjennomføringen kan du lese om på hennes egen blogg ved å følge denne linken)


Både instruktører og deltakere kjørte på
Flotte og supersvette jenter! Trine og Karoline i første pause.
 "Denne lørdagen var jeg en av mange i fullsatt spinningsal som skulle slite seg gjenneom et 150 min spinningmaraton. Det startet bra, men fant fort ut at ventilasjonsanlegget var nede for telling. Dette skapte en badstufølelse inni salen, men flotte instruktører holdt motet vårt oppe. Etter en times tid ble det liv i ventilasjonsannlegget igjen. Dermed var det ingen unnskylding, nå måtte man gi alt. Timen var utrolig gøy, med morsom musikk og instruktører som fikk meg til å gi alt. Jeg var helt skjelven da timen var over. 150 min høres veldig lenge ut, og det var det forsåvidt, men det gikk allikevel fort. Pluss i boka var også man fikk påfyll av energi i form av frukt gjennom timen. Et must for å holde energien oppe! Så jeg vil gjerne si takk for en flott time til instruktørerne!" 
- Karoline E.H. (deltaker)





En kjempestor gratulasjon til både deltagere og instruktører som gjennomførte maratonet! Utrolig sprekt og sterkt å fullføre 2,5 time på spinningsykkelen :)

Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på arrangementet, så kanskje det byr seg en mulighet for gjentagelse på nyåret! 

"Det var med skrekkblandet fryd jeg meldte meg på spinmaraton. 2,5 timer på sykkelsetet hørtes lenge ut for min del, men jeg bestemte meg for å utfordre meg selv. Det angrer jeg ikke på! Flinke og motiverende instruktører, fengende musikk og spreke medsyklister gav en opplevelse vel verdt hver eneste svettedråpe. Dette frister til gjentagelse!" Julie M.A.(deltaker) 



Neste gang skal i hvertfall jeg være med! Tar du utfordringen?


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar